Guide: Disse 3 måder kan hjælpe med at optimere din konverteringsrate

Guide: Disse 3 måder kan hjælpe med at optimere din konverteringsrate

Driver du en virksomhed eller hjemmeside, er konverteringsraten et af de væsentligste nøgletal af holde øje med. Din konverteringsrate fortæller hvor mange ud af de besøgende der foretager et køb, og en høj konverteringsrate er derfor vigtig for at kunne fastholde vækst. Læs med, og bliv klogere på hvordan du kan optimere din konverteringsrate.

Som webshop ejer er der mange ting man skal forholde sig til. Vigtigt er det dog, at man kan formå at skabe trafik til sit website for derved at øge kendskabsgraden og således afsætningen. Laver du en artikel som denne om Villa Copenhagen, men kan se, at den ikke er direkte sælgende, bør du begynde at kigge nærmere på din konverteringsrate.

Synliggør dine konverteringer

For at drive kunden til den ønskede handling hvad enten det er et køb, tilmeldelse af nyhedsbrev, abonnement eller noget helt fjerde, er det vigtigt at gøre det synligt. Hvis det ikke fremgår klart, at brugeren skal udfylde en kontaktformular eller kan kontakte dig på mail, kan du risikere at de hurtigt forlader hjemmesiden igen.

Innovativt design

Ved at være innovativ og foretage tilføjelser som er iøjnefaldende, er det også naturligt, at brugerens øje automatisk søger hen mod dette. Man kan derfor hurtigt påvirke forbrugeren i en bestemt retning og handling ved at tilføje sine call to action knapper en stærk kontrastfarve.

Skab struktur  

Ved at arbejde med strukturen på sin hjemmeside i form af letlæselige overskrifter og underskrifter øger man nemt brugervenligheden. Forbrugeren har hermed lettere ved at navigere rundt på hjemmesiden og finde frem til lige netop det de søger. Dette øger konveteringsraten, da sandsynligheden for at de derved foretager et køb er langt højere.

Hvis man ønsker at vedligeholde en god konvertingsrate kræver det, at man løbende holder øje og sørger for at optimere jævnligt. Begynd arbejdet allerede i dag.

Frederik

Frederik har en teknisk baggrund og har tidligere arbejdet med bl.a. programmering og webdesign før SEO rigtigt fangede hans interesse. Efter visibility.guru, i sin tid kom frem, så Frederik sin chance og sprang ud på dybt vand. Det har vist sig at være den helt rigtige beslutning. Men sin store interesse for SEO, og især linkbuilding, sidder Frederik i dag og assistere en lang række bureauer og større virksomheder med at styrke deres organiske vækst gennem linkbuilding og content marketing.

Skriv et svar