Blogs og artikler
Her kan du finde en oversigt af alle de blogs, der postes på sitet.
Sådan skriver du relevante linkbuilding-artikler (uanset emnet) med listacles
De irriterende clickbait-artikler og den generelt faldende journalistiske standard har gjort det så dejlig nemt at lave SEO. Hvor man tidligere skulle lægge sig i selen for at skrive noget der ikke blev udpeget som en splog-artikel kan man nu med såkalde listacles slippe af sted med stort set hvad som helst. Så her får du (naturligvis i listeform) guiden til hvordan du skriver linkbuildingartikler med relevante links, uanset emnet. Step 1: Find din linkmulighed
SEO Ressourcer
Her i indlægget finder du en oversigt over forskellige SEO ressourcer, både dem som jeg selv bruger og dem som jeg ikke selv bruger men som andre alligevel kan få glæde af. Danske SEO / Online Markedsførings-blogs, fora og grupper Jeg læser ikke så ofte danske blogs inden for SEO og online markedsføring, men når jeg gør kan jeg anbefale følgende: Marketers.dk – super godt online fora for affiliate marketing og online marketing generelt SEO-nørder
Gode huskeregler for keywords / søgeord
Hvis du gerne vil findes på Google skal du være skarp på dine søgeord. Du skal vide hvad du gerne vil findes på, hvilken side det skal være på, og så skal du indrette din side efter det. I indlægget her får du nogle gode råd og huskeregler til dine søgeord. Hvad er et keyword/søgeord? Et søgeord / keyword er det ord som du gerne vil findes på. Det kan f.eks. være ”hovedtelefoner” hvis du
On-page checkliste
On-page SEO er en hel videnskab i sig selv, og noget man kan blive ved med at pille ved og optimere. Men som med så mange andre ting er det 20% af indsatsen der giver 80% af resultaterne, og derfor får ud her en checkliste med 9 emner du bør løbe igennem for hver af dine URL’er. URL Google bruger din URL til at bestemme hvad siden handler om, og derfor skal dit søgeord indgå
Forvirrer du Google? 4 Klassiske fejl der koster dig dyrt på bundlinjen
Vi har det nogle gange med at overvurdere Google, men Google er en maskine, og er faktisk også lidt dum, især på dansk. Google er ham man skal sige tingene to gange til, ham hvor ironi ikke virker og hvor overført betydning er en by i Rusland. Så det gælder om ikke at forvirre Google – for gør du det har Google slet ikke lyst til at lege med dig. Og hvis Google ikke leger
Linkbuilding med ekstra sikkerhed
Linkbuilding er stadig den mest effektive måde at få sin side op i Google, og da de færreste brugere kigger længere ned end de første 4-5-6 resultater har en god Google-placering en afgørende betydning for hvor meget relevant trafik du får. Den gode linkbuilding er en fin balancegang – det skal være så aggressivt at det giver resultater, men ikke så aggressivt at Google går ind og straffer siden. For at give ekstra sikkerhed kan