Blogs og artikler
Her kan du finde en oversigt af alle de blogs, der postes på sitet.

Hvad Google RankBrain betyder for dit SEO-arbejde
Nu er det snart to år siden, at Google introducerede RankBrain som en del af deres søgealgoritme. I dag er RankBrain den tredjevigtigste ranking faktor og en af de eneste, det er totalt umuligt at snyde. For RankBrain anvender kunstig intelligens til at vurdere dine siders relevans for en given søgning. Alligevel er RankBrain et af de emner inden for SEO som både er sværest at forstå og som vi ved mindst om – derfor

Få 10x mere ud af din linkbuilding
Hvad enten der er tale om artikeldatabaser, gæsteindlæg, blogs eller andre typer af sider har du helt sikkert arbejdet med artikelupload i løbet af din SEO-karriere. Links i indhold (in-content links) er stadig de mest værdifulde man kan få, og arbejder du ikke allerede med denne type linkbuilding kan det kun anbefales (f.eks. kan du starte med at kigge på denne liste over gratis link-muligheder)Men vidste du at du kan få 10x mere ud af

Sådan skriver du relevante linkbuilding-artikler (uanset emnet) med listacles
De irriterende clickbait-artikler og den generelt faldende journalistiske standard har gjort det så dejlig nemt at lave SEO. Hvor man tidligere skulle lægge sig i selen for at skrive noget der ikke blev udpeget som en splog-artikel kan man nu med såkalde listacles slippe af sted med stort set hvad som helst. Så her får du (naturligvis i listeform) guiden til hvordan du skriver linkbuildingartikler med relevante links, uanset emnet. Step 1: Find din linkmulighed

SEO Ressourcer
Her i indlægget finder du en oversigt over forskellige SEO ressourcer, både dem som jeg selv bruger og dem som jeg ikke selv bruger men som andre alligevel kan få glæde af. Danske SEO / Online Markedsførings-blogs, fora og grupper Jeg læser ikke så ofte danske blogs inden for SEO og online markedsføring, men når jeg gør kan jeg anbefale følgende: Marketers.dk – super godt online fora for affiliate marketing og online marketing generelt SEO-nørder

Gode huskeregler for keywords / søgeord
Hvis du gerne vil findes på Google skal du være skarp på dine søgeord. Du skal vide hvad du gerne vil findes på, hvilken side det skal være på, og så skal du indrette din side efter det. I indlægget her får du nogle gode råd og huskeregler til dine søgeord. Hvad er et keyword/søgeord? Et søgeord / keyword er det ord som du gerne vil findes på. Det kan f.eks. være ”hovedtelefoner” hvis du

On-page checkliste
On-page SEO er en hel videnskab i sig selv, og noget man kan blive ved med at pille ved og optimere. Men som med så mange andre ting er det 20% af indsatsen der giver 80% af resultaterne, og derfor får ud her en checkliste med 9 emner du bør løbe igennem for hver af dine URL’er. URL Google bruger din URL til at bestemme hvad siden handler om, og derfor skal dit søgeord indgå